Dun & Bradstreet luottoluokitus: Usein kysytyt kysymykset
Dun & Bradstreet luottoluokitus: Usein kysytyt kysymykset
1. Mitkä asiat vaikuttavat yrityksen luottoluokitukseen?
D&B luottoluokitus arvioi yrityksen luottokelpoisuutta ja kykyä selviytyä normaaliin liiketoimintaan liittyvistä velvoitteista. Luottoluokitus ennustaa yrityksen todennäköisyyttä saada maksuhäiriö seuraavan 12 kuukauden aikana. Luottoluokitukseen vaikuttavat yrityksen taustatiedot, kuten maksukäyttäytyminen, maksuhäiriöt, talousluvut ja tilinpäätökset. Luokitusmalleissa jalostetaan tietoa useista eri tietolähteistä, joita ovat muun muassa Patentti- ja rekisterihallitus, Verohallinto, Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä YTJ, Tilastokeskus, yritysten omat tiedot sekä Dun & Bradstreet Oy:n oma tietokanta. Luokitusta päivitetään päivittäin. Koneellisesti tuotettuna se on aina objektiivinen ja helpottaa eri yritysten keskinäistä vertailua.
2. Mitkä ovat luottoluokitusluokat?
Luottoluokitus jaetaan kolmen eri luokkaan:
- Hyvä luottoluokitus, luottoluokituksen pisteet 271 - 999 Riski saada maksuhäiriö < 20 % (vihreä)
- Kohtalainen luottoluokitus, luottoluokituksen pisteet 151- 270 Riski saada maksuhäiriö 20 % -50 %:a (keltainen)
- Heikko luottoluokitus, luokituksen pisteet 1-150 riski saada maksuhäiriö yli 50 % (punainen)
3. Mistä saan lisätietoa koskien luottoluokitusta?
Tarvitsetko apua koskien yrityksesi luottoluokitusta? Voit olla yhteydessä Dun & Bradstreetin asiakaspalveluun:
Sähköposti: asiakaspalvelu@dnb.com
Puhelin: 09 27 27 02 333
UKK/FAQ: https://www.dnb.com/fi-fi/yhteystiedot/yritykset/usein-kysyttya-yritykset.html