Intrumin perintäluokitus: Usein kysytyt kysymykset
Intrumin perintäluokitus: Usein kysytyt kysymykset
1. Mitä etuja Vastuu Groupin ja Intrumin yhteistyö tuo asiakkaalle?
2. Mikä on Vastuu Groupin rooli yhteistyössä?
3. Mikä on Intrumin rooli yhteistyössä?
4. Jos perintäluokitus on huono, niin kuinka sitä saa parannettua?
5. Keneen Luotettava Kumppani asiakas voi olla yhteydessä Intrumilla?
6. Mikä on perintätiedon ja julkisen maksuhäiriömerkinnän ero?
7. Mikä on D&B luokituksen ja Intrumin perintäluokituksen ero?
1. Mitä etuja Vastuu Groupin ja Intrumin yhteistyö tuo asiakkaalle?
Intrumin perintätietoa hyödynnetään uudessa kehittyneemmässä Luotettava Kumppani -palvelussa asiakkaiden maksukyvyn todentamiseksi. Intrumin perintäluokitus avaa näkyvyyden yrityksen nykykuvaan nopeasti muuttuvassa taloudessa.
2. Mikä on Vastuu Groupin rooli yhteistyössä?
Vastuu Group tuottaa sähköisiä palveluja rakennetun ympäristön tarpeisiin edistäen rakennetun ympäristön digitalisaatiota ja auttaen alalla toimivia yrityksiä lain velvoitteiden hoidossa. Vastuu Group tarjoaa luotettavan datan avulla parempaa ja kestävämpää elämää ihmisille ja ympäristölle.
3. Mikä on Intrumin rooli yhteistyössä?
A: Vastuu Groupin Luotettava Kumppani -palvelu tarjoaa Intrumin laajaan perintätietokantaan pohjautuvan perintäluokituksen, jonka avulla ennustetaan yrityksen maksukykyä. Perintäluokitus luokittelee yritykset neljään eri luokkaan suhteuttamalla perintätiedon yrityksen kokoon. Lisäksi viidenteen luokkaan luokitellaan yritykset, jotka ovat lopettaneet liiketoiminnan tai ovat konkurssissa tai saneerauksessa. Intrumin perintätieto kattaa 95 prosenttia Suomen yrityksistä.
4. Jos perintäluokitus on huono, niin kuinka sitä saa parannettua?
Perintäluokitus pohjautuu perintäsaataviin. Luokitus hyödyntää Intrumilla avoinna olevia perintäsaatavia sekä maksettuja saatavia kuudelta viimeiseltä kuukaudelta. Maksamalla avoinna olevat saatavat voit parantaa perintäluokitusta. Avoinna olevista saatavista voit olla yhteydessä Intrumin perintään.
5. Keneen Luotettava Kumppani asiakas voi olla yhteydessä Intrumilla?
Intrumin asiakaspalvelu auttaa Vastuu Groupin asiakkaita ja asiakkaiden asiakkaita perintälaskuihin liittyvissä kysymyksissä: puh. 09 229 111, asiakaspalvelu@intrum.com
Perintäluokitukseen liittyvissä kysymyksissä asiakas voi olla yhteydessä Intrumin Luottotietopalveluun: luottopaatos@intrum.com
6. Mikä on perintätiedon ja julkisen maksuhäiriömerkinnän ero?
Perintätieto syntyy, kun saatava siirtyy Intrumin perintätoimiston perittäväksi. Perintätieto näkyy vähintään 30–50 päivää ennen julkisen maksuhäiriömerkinnän syntymistä. Julkinen maksuhäiriömerkintä voi syntyä esimerkiksi trattaperinnän kautta tai oikeudellisen perinnän kautta. Perintätieto on reaaliaikaisinta tietoa yritysten maksukyvystä ja ennustaa erittäin hyvin vakavia maksuvaikeuksia. Perintätiedon avulla nähdään maksukyvyttömyysriskit ajoissa ja pystytään reagoimaan ennen vakavien maksuvaikeuksien syntymistä.
7. Mikä on D&B luottoluokituksen ja Intrumin perintäluokituksen ero?
A: Perintäluokitus kertoo yrityksen maksukyvystä, kuinka yritys selviytyy laskuistaan juuri tällä hetkellä. Perintätiedot ovat aina reaaliaikaisinta tietoa yrityksen maksukyvystä. D&B luokitus on pitkän aikavälin kuva, Intrumin perintäluokitus on lyhyen aikavälin kuva yrityksen tilanteesta.
8. Intrumin perintäluokat
Perintätiedot perustuvat Intrum Oyj:n perintätietoihin.
Perintätiedot jaetaan viiteen luokkaan: