Tjänsten Pålitlig Partner är det enklaste sättet att med en gång sköta de förpliktelser som lagen om beställarens ansvar ställer. Tjänsten sammanställer för dig de uppgifter som krävs i beställaransvarslagen från olika register och håller dem alltid à jour med Pålitlig Partner-rapporten. Som Pålitlig Partner visar du också att ditt företag agerar hederligt och inom ramen för beställaransvarslagen.
Genom att ansluta dig till tjänsten Pålitlig Partner sparar du tid och möda. Du behöver inte separat söka och skicka de dokument som krävs i beställaransvarslagen till din beställare med tre månaders mellanrum, utan beställaren kan hämta dem själv direkt från Vastuu Groups Rapport-tjänst.
Uppgifter som sammanställs i Pålitlig Partner-rapporten:
- YTJ-uppgifter (och uppgift om näringsförbud)
- Det kollektivavtal som ska följas ELLER uppgift om att företaget inte har avlönad arbetskraft
- Uppgifter om skattebetalning
- ArPL-försäkringens uppgifter om betalning
- Företagshälsovårdens tjänsteleverantör
- Lagstadgad olycksfallsförsäkringsuppgift
- Företagets handelsregisterutdrag
Som frivillig tilläggsinformation kan i rapporten visas:
- Uppgifterna om företagarens olycksfallsförsäkring
- Uppgifterna om företagets ansvarsförsäkring
- Patientförsäkringsuppgiften
- Trafiktillstånden
- Intyget över RALA-behörighet
- Bisnode-ratinglogo (AAA-A)
- Certifikatet Finlands Starkaste
- Företagets stiftelseregisterutdrag eller föreningsregisterutdrag
Bli Pålitlig Partner och läs mer om vår tjänst här.