Bli medlem
- Flytta dig till Anslutningssidan.
- Du kan fylla i fullmakten på nätet (på finska) här eller på ett PDF-botten.
Fyll i fullmakten
Om ditt företag inte har anställd arbetskraft
- Fyll i basuppgifterna på fullmakten.
- Om du fyller i fullmakten på nätet, välj alternativet “Yrityksellä ei ole palkattua työvoimaa” vid både pensionsförsäkrningarna och kollektivavtalen.
- På PDF-fullmaktsbottnet räcker det att du kryssar i rutan “Företaget har ingen anställd arbetskraft” vid kollektivavtalen.
Om du vill att Pålitlig Partner rapporten uppdateras till OK-läge möjligast fort, skicka ett högst 10 dagar gammalt intyg på skattebetalningar tillsammans med fullmakten.
För att vi skall kunna uppdatera företagarens olycksfallsförsäkring behöver vi ett officiellt intyg som är under 10 dagar gammalt. Det är också frivilligt att lägga till uppgifter om företagshälsovård, ansvars- och patientförsäkring. För att göra detta behöver vi dock ett giltigt intyg.
Om ditt företag har anställd arbetskraft
- Fyll i basuppgifterna på fullmakten.
- Anteckna kollektivavtalet som ditt företag följer, ArPL-försäkringsbolaget samt hos vilken serviceleverantör företagshälsovården är anordnad.
- Skicka även ett under 10 dagar gammalt intyg på den lagstadgade olycksfallsförsäkringen.
Om du vill att Pålitlig Partner rapporten uppdateras till OK-läge möjligast fort, skicka ett högst 10 dagar gammalt intyg på skattebetalningar samt ett gilighets- och betalningsintyg på ArPL-försäkringen tillsammans med fullmakten.
För att vi skall kunna uppdatera er olycksfallsförsäkring behöver vi ett officiellt intyg som är under 10 dagar gammalt. Det är även frivilligt att lägga till ansvars- och/eller patientförsäkring till Pålitlig Partner -tjänsten. Vi behöver dock ett giltigt intyg för att kunna lägga till dessa.
Skicka fullmakten
- Då du har fyllt i fullmakten skriv ut, underteckna och skicka den till oss via e-post i PDF-format till adressen kundservice (at) vastuugroup.fi eller via posten till adressen som finns på fullmakten. Om ärendet är brådskande, skriv "Fullmaktsavtal" som e-postmeddelandets rubrik.
- Då ditt företag har blivit anslutet till Pålitlig Partner-tjänsten får du ett e-postmeddelande.
- Om du fyller i fullmakten med det elektroniska formuläret (på finska) och skriver under den i vår SignSpace-tjänst, får du ett e-postmeddelande från vår kundservice så fort fullmakten är behandlad och ert företag har lagts till Pålitlig Partner -tjänsten
Observera att fullmakten ska undertecknas för hand och att undertecknaren bör vara behörig att underteckna företaget enligt handelsregistret.
Pålitlig Partner rapporten
Ditt företags rapport finns tillgänglig genast då vi har behandlat fullmakten.
- Skapa ett företagskonto, så att du kan granska ditt företagsrapport. Närmare anvisningar till att skapa ett företagskonto hittar du i Företagskontots bruksanvisningar.
- Logga in och flytta dig till Rapport tjänsten. I tjänsten kan du se ditt eget företags rapport samt hämta andra företags Pålitlig Partner rapport avgiftsfritt.