Liittyminen
- Siirry liittymissivulle.
- Selaa sivua hieman alaspäin ja valitse Liity Luotettavaksi Kumppaniksi yritystilillämme.
Jos yritykselläsi ei vielä ole yritystiliä, tulee sinun luoda maksuton yritystili ensin ja sen jälkeen pääset sähköiselle valtakirjalomakkeelle.
Kun olet rekisteröinyt yritystilin ja kirjautunut sisään, yritystilin etusivulla paina "Palveluun"-painiketta.
Sen jälkeen avautuvalla Tilaus-välilehdellä paina painiketta "Siirry tilaamaan".
Valtakirjan täyttäminen
Liittyminen sähköisellä lomakkeella vaatii yrityksenne nimenkirjoitusoikeudelliselta henkilöltä sähköpostiosoitteen sekä pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sähköistä allekirjoitusta varten. Jos näitä ei ole, voit täyttää PDF-valtakirjan. PDF-valtakirjat löytyvät täältä.
Sähköisen liittymislomakkeen täyttäjän ei tarvitse itse olla nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö.
- Täytä valtakirjalle yrityksesi perustiedot.
A) Jos yritykselläsi ei ole palkattua työvoimaa
- Valitse sekä eläkevakuutuksien että työehtosopimusten kohdalla vaihtoehto Yrityksellä ei ole palkattua työvoimaa.
- Jos haluat Luotettava Kumppani -raporttisi päivittyvän OK-tilaan mahdollisimman nopeasti, toimita valtakirjan mukana enintään 10 päivää vanha todistus verojen maksusta.
- Vapaaehtoisena tietona voit ilmoittaa yrittäjän tapaturmavakuutuksen, työterveyshuollon tarjoajan, vastuuvakuutuksen ja potilasvakuutuksen. Yrittäjän tapaturmavakuutustiedon päivittämiseksi lähetä meille alle 10 päivää vanha virallinen vakuutustodistus. Vastuu- ja potilasvakuutustiedon lisäämiseksi tarvitsemme voimassaolevan virallisen vakuutustodistuksen. Lomakkeelle ei tarvitse syöttää oikeita vakuutusnumeroita, jos niitä ei ole heti saatavilla. Voit syöttää vakuutusnumero-kohtaan esimerkiksi pelkkiä nollia.
B) Jos yritykselläsi on palkattua työvoimaa
- Kirjaa valtakirjalle yrityksesi TyEL-vakuutusyhtiö, yrityksesi noudattama työehtosopimus ja yrityksesi työterveyshuollon palveluntarjoaja.
- Toimita myös alle 10 päivää vanha todistus lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta.
- Jos yrityksesi toimialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta, voit valita pudotusvalikosta vaihtoehdon "Muu. Anna tarkennus Yhteenveto-kohdan lisätieto-kentässä". Lisätieto-kenttään voit lisätä tekstin: Yrityksen toimialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta eikä yritys ole sopinut työntekijöidensä kanssa omaa työehtosopimusta. Yritys noudattaa työntekijöihinsä palkkauksen ja työehtojen osalta työsopimuslain ja työaikalain määräyksiä.
- Jos haluat Luotettava Kumppani -raporttisi päivittyvän OK-tilaan mahdollisimman nopeasti, toimita valtakirjan mukana enintään 10 päivää vanhat todistukset sekä verojen maksusta että voimassaolo- ja maksutodistus TyEL-vakuutuksesta.
- Vapaaehtoisena tietona voit toimittaa myös todistuksen yrittäjän tapaturmavakuutuksesta, vastuuvakuutuksesta ja potilasvakuutuksesta. Yrittäjän tapaturmavakuutustiedon päivittämiseksi lähetä meille alle 10 päivää vanha virallinen vakuutustodistus. Vastuuvakuutus- tai potilasvakuutustiedon lisäämiseksi tarvitsemme voimassaolevan virallisen vakuutustodistuksen. Lomakkeelle ei tarvitse syöttää oikeita vakuutusnumeroita, jos niitä ei ole heti saatavilla. Voit syöttää vakuutusnumero-kohtaan esimerkiksi pelkkiä nollia.
Valtakirjan allekirjoittaminen
1) Näkymä sähköisessä valtakirjassa
- Kun olet täyttänyt ja tarkistanut valtakirjan tiedot, lisää allekirjoittajien sähköpostiosoitteet ja paina "seuraava"
- Ruudulle ilmestyy ikkuna "Luodaan allekirjoituspyyntöä", jolloin valtakirja lähetetään allekirjoittajien sähköpostiin allekirjoitettavaksi sähköisesti SignSpace-palveluamme käyttäen.
- Seuraavalla sivulla muistutetaan vielä mitä liitteitä sinun tulisi vielä toimittaa, riippuen siitä onko yritykselläsi palkattua työvoimaa vai ei. Lähetä liitteet sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(at)vastuugroup.fi. Laita viestin otsikkoon yrityksen nimi ja Y-tunnus.
2) Valtakirjan allekirjoittaminen SignSpace-palvelussa
- Valtakirjan allekirjoittaja/allekirjoittajat saavat kutsun sähköpostiinsa allekirjoittaa valtakirjasopimus otsikolla Allekirjoituspyyntö: Valtakirjasopimus. Klikkaa viestissä olevaa kuvaketta:
- Palvelu pyytää syöttämään turvakoodin, jonka allekirjoittaja saa myös sähköpostiinsa:
- Syötä turvakoodi ja paina "Jatka".
- Tarkista sopimus ja paina oikeasta alakulmasta "Allekirjoita 1 dokumentti nyt".
- Seuraavaksi siirry valitsemaan haluamasi tunnistautumisvaihtoehto (esim. pankkisi):
- Kun olet tunnistautunut onnistuneesti, verkkosivu ilmoittaa allekirjoituksen onnistuneen:
- Kopio allekirjoitetusta valtakirjasopimuksesta saapuu allekirjoittajan/allekirjoittajien sähköpostiin, kun kaikki osapuolet ovat allekirjoittaneet.
- Kun valtakirja on allekirjoitettu SignSpace-palvelussa, se siirtyy automaattisesti asiakaspalvelumme käsiteltäväksi. Saat meiltä sähköpostin valtakirjalla ilmoitettuun yhteyssähköpostiosoitteeseen, kun yrityksesi on liitetty Luotettava Kumppani -palveluun.
- Saat ensimmäisen laskun kahden viikon sisällä yrityksesi liittämisestä Luotettava Kumppani -palveluun.
3) Mitä jos allekirjoittaminen sähköisesti epäonnistui?
- Jos sähköisen allekirjoituspyynnön luomisessa oli ongelma, saat seuraavan ilmoituksen:
- Voit tulostaa valtakirjan PDF-muodossa painamalla kuvaketta "tästä", allekirjoittaa sopimuksen käsin ja skannata tai valokuvata sopimuksen ja sen jälkeen lähettää sen asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu(at)vastuugroup.fi. Laita viestin otsikoksi Valtakirja.
Luotettava Kumppani -raportti
Yrityksesi raportti on saatavilla heti, kun olemme käsitelleet valtakirjan.
- Kirjaudu sisään, jotta pääset tarkastelemaan yrityksesi Luotettava Kumppani -raporttia Luotettava Kumppani -palvelusivulla. Muiden Luotettava Kumppani -yritysten raportteja pääset hakemaan maksutta Yrityshaun kautta.