Mikä on taitorekisteri?
Taitorekisteri antaa yrityksille sekä heidän työntekijöilleen mahdollisuuden osoittaa ammattipätevyydet sähköisesti, luotettavasti ja kätevästi.
Yritys voi hallinnoida pätevyyksiä sähköisesti Taitorekisterissä, niiden osoittaminen sekä varmistaminen helpottuu ja pätevyyden tiedot ovat luettavissa matkapuhelimesta mobiilisovelluksella.
Kirjautuminen
- Ennen Taitorekisterin käyttöönottoa yritykselläsi tulee olla luotuna yritystili ja työntekijätiedot syötettynä Ilmoita-palveluun.
- Kirjaudu Yritystilille ja valitse Taitorekisteri. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, valitse Luo uusi tili.
Taitorekisterin tilaaminen
- Pääset tilaamaan Taitorekisterin kirjauduttuasi ensimmäisen kerran palveluun.
- Valitse kirjautumisen jälkeen avautuvasta näkymästä Taitorekisteri ja pääset palvelun tilaussivulle. Valitse yrityksellesi sopiva Taitorekisteri työntekijämäärän mukaan. Pääset myöhemmin muuttamaan tasoa eikä liian pieni taso estä pätevyyksien lisäämistä.
- Tilaussivulta löydät myös Taitorekisterin tarkemman palvelukuvauksen.
- Taitorekisteristä on tarjolla myös ilmaisversio, jonka avulla voit tarkastella suoraan rekisterinpitäjiltä tulevia pätevyyksiä, kuten Rakennusmedian ePerehdytystä ja SFS6002 sähkötyöturvallisuus-koulutusta.
- Pätevyyksien lisääminen käsin on estetty ilmaisversiossa.
- Muista hyväksyä käyttöehdot. Pääset lukemaan tarkemman palvelukuvauksen klikkaamalla palvelukuvaukseen-linkkiä.
- Vahvista tilauksesi klikkaamalla Tilaa Taitorekisteri-painiketta.
- Taitorekisteri aktivoituu tämän jälkeen automaattisesti ja pääset käyttämään palvelua.
- Jos yritykselläsi on yli 300 työntekijää tai haluat erillisen tarjouksen muusta syystä valitse tarjous-vaihtoehto. Taitorekisteri aktivoituu automaattisesti ja sinuun otetaan yhteyttä lähiaikoina.